Началото на октомври предложих на хората каращи колела из града да си разлепим подобия на знаци с цел да се обезопасят или маршрутизират някой често ползвани направления, поне докато се направят достатъчно вело алей. Тази която сега направиха на бул. Евлоги и Христо Георгиеви има някакви знаци (3), но единствения знак, който пък може да видите на алеята по бул. Цар Борис III е човече в инвалидна количка. Актуално, нали.
Много бях навит да се захвана с тази кауза, но мина месец, минаха два месеца и никой не прояви интерес. И ето след три месеца аз успях да схвана защо така. Просто не бях предложил актуални и работещи знаци. Фактът, че тези се ползваха по цял свят не означаваше, че са приложими тук в БГ. Затова седнах и ги изредактирах, така да се каже ги побългарих. И отново ги предлагам.
1. Табела указваща начало на вело алея.
Тази табела естествено върви с знаците за синя зона и паркиране. Въпрос на дискусия е дали могат да бъдат взаимно заменяеми.
2. Табела указваща край на вело алея.
Определено с тази една табела се спасяват поне два живота
3. Табели указващи посока на движение за колоездачите.
Много важни табели. Особено са актуални за "новата" алея по канала... Естествено най-вероятно ще има и вариации, но малки...
а. Табела за завой на ляво.
По известна и като Enter in traffic jam
б. Табела за завой на дясно
Има доста места където трябва да се постави на често... Определено повечето хора каращи велосипед се интересуват от екстремни спортове и такава табела ще стимулира интереса към градското каране.
в. Табела за продължаване напред
Вело алейте в София поне имат едно странно свойство. Започват и свършват ей така, не пресичат улици, заобикалят билбордове и други временни конструкции. Примерно когато излезеш на Моста на дружбата или примерно на подлеза на Фритьоф Нансен трябва някой да ти е показал, че всъщност алеята не свършва просто така, а продължава от другата страна на улицата. Този знак е затова. Начина на пресичането на улицата вече е личен избор.
4. Табела обозначаваща алея ползвана от колоездачи и пешеходци.
Тази табела повишава вниманието на колоездачите, предупреждавайки за появата на всякакви обекти и субекти по пътя им. Естествено поради различни причини на знака не са поставени различни препятствия от типа баби, кучета, котки, детски колички, топки, федербали, телове, земноводни, дребни монети, влюбени двойки.
5. Предупредителна табела предупреждаваща за появата и наличието на велосипедисти.
Естествено автомобилистите трябва да са нащрек за подобни появи. За да не пропуснат някой. Аз лично почти не знам шофьор, който не събира СМАРТ точки.
6. Предупредителна табела предупреждаваща колоездачите за излизане на път с релси.
Както се казва - Един път се живее. След като се заключи, че няма смисъл да се предупреждават хората, че се излиза на път с релси (хлъзгав и опасен за тесните гуми на колелата), просто информативно може да се слага тази табела с мисълта - Ние ги предопредихме... Тази табела може да се замени и с по-проста и малка с надпис - Боли!
Спазването на определени правила и знаци, не е преоритетно в нашата страна, така че предполагам и към тези табели някой ще се отнесът пренебрежително. Няма проблем. Въпроса не е в табелите, а в това да се чустваш безопастно на пътя.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
За кръглите коли...
Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...
-
Независимо къде си роден, дори да имаш само капка българска кръв, то ти си българин. Няма значение дали живееш в столицата, малкото село или...
-
Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...
Христо, не Евстати (който сигурно е бащата на един министър от Гешовите) :D
ОтговорИзтриванеДам, грешката е моя. Оправих я.
ОтговорИзтриванеБаща е на акад. Иван Гешов наистина...
браво браво :)
ОтговорИзтриванемного яко!
това е доста по-добро за лепенки, които да плесваме насам-натам, за да не вършим работата на общината все пак ;)