декември 10, 2008

Толкова малко ли обичаме родината си?

Вчера получих мейл с покана да се присъединя към една подписка. Тя беше срещу построяването на втора джамия в София и Ислямски център. Прочетох писмото, прочетох подписката и ми стана криво. В блога на Юрий Александров - mamkamu.blog.bg в средата на миналия месец, бях чел за този "проблем", но той коментираше новината в новинарските сайтове. Сега вече имаше и подписка против, това да стане. Ето ви няколко цитата от тази подписка създадена от двама студенти (примерно):
"Крайно време е да бъде сложен край на Ислямизацията на България! Докога изстрадалата ни страна ще търпи нейното собствено културно и религиозно наследство да бъде измествано от чуждото"; "Толкова малко ли обичаме родината си, че не искаме да оставим нищо Българско на децата си?"; "Фактът е че в самата си сърцевина Българската култура винаги е била търпима към чуждите елементи – българи и други етнически и религиозни малцинства винаги са съжителствали мирно и в разбирателство. Но до какъв момент търпимостта ни към другите приемни и чужди за България култури и влияния грози нашата собствена култура?"; "това означава че на всеки 2700 Християни се пада по една църква докато на всеки 2700 Мюсюлмани се падат по три джамии!"; "Нещо повече: в София няма толкова многобройно мюсюлманско малцинство, което да предполага необходимостта от втора джамия"; "Да не забравяме, че в кварталите „Младост” и „Студентски град” живее предимно християнско население, което нито е свикнало"; "Във време в което повечето църкви са неподдържани и почти в процес на разруха" и така нататък. Прочетете я, може да ви трогне. Аз само искам да изкоментирам част от петицията и даже по скоро това дето цитирах тук. Да питам, какво значи нещо да се измести, за кое точно питат, колко обичаме родината си и какво грози нашата култура? Когато само на думи притежаваш нещо, когато само го използваш за да се хвалиш пред туристите или някакви си, когато не се грижиш за него и то е само проформа, тогава то няма смисъл, изчезва и остава спомен. Когато някой вярва, той отива в храма. Но храмове има когато има нужда от тях. Когато няма храм - се създава. Но е по лесно, не да построиш, а да оплюеш или разрушиш съседния.
Цифрите са малко сбъркани, но малко. Не били на 2700, а били на 1700 мюсюлмани и християни - та съответно 1400 джамии и близо 4000 църкви. На цифри да 84% от населението на България са православни, но може би защото преброяването не е правено по храмовете, "пълни" към днешна дата само с баби... А и в София, със свойте близо 2000000 население, има поне между 5 и 8% изповядващо ислям. И това не са 30 000 както Юри казва... Май са малко повече. Три... Четри пъти... Примерно. Църквите в София са 50... И 15 манастира.
Та, има в петицията, колко сме толерантни, колко сме справедливи и най вече щедри. И как с това не е приятно да се спекулира. А тези ми ти ислямисти спекулират. Ааа, ма ха... Джамия, център, молитви. Моля ви, Кърджали, Сатовча са далеч. Нека от там викат от свойте минарета. Което ми напомня. Някой знае ли, че в Кърджали точно населението е пак 95 на 5%, само че петте процента са християните. И в града има два мюсюлмански храма и 3 църкви и 3 манастира... Аз ли все нещо не разбирам.
Знам принципно, че 2% от българската етническа група са с мюсюлманско вероизповедание. Както и че, 2% от турския и други етноси са православни. Та незнам как, както питат авторите на петицията "следващото поколение ще може да определи себе си като Българи"...
Мога да предложа на тия момчета да направят кампания за набиране на средства за строежи на църкви и храмове. Не за саботирането на чуждите. Но май по този начин няма да съберът над 15000 подписа. Както казах, за какво да се морим да градим, като може да си направим кефа да развалим нещо чуждо.
Уморително е.
Това че, аз не се моля, не значи, че трябва да преча и на другите да се молят. Това че, аз се моля значи, че до мен има още едно място и в храма, и в душата. А богове много. Който е наред и му се пада да изслушва, да заповяда...

8 коментара:

  1. и как точно българинЪт е станал християнин споменава ли се с петицията

    изколваме 50 знатни семейства Публично
    и хоп вече сме горди християни
    Евалла

    мен пък оня ден ме помолиха да даря пари за нова църква
    за божи дом ...

    който ще е заключен ако ме завали дъжд или остана своевременно без порив

    моя дом е денонощно отключен за всеки
    а църквата не е
    тоя бог не ме кефи честно
    или поне продавачите му

    ОтговорИзтриване
  2. Съгласен съм с теб, но не мога да не мрънкам. :)

    Едно уточнение: в Кърджали (града, не общината) съотношението е грубо 1:1. Затова през 90-та това беше единствената община (без Столична), разделена на 2 избирателни района. В града избраха някакво фашизирано ченге от комитета на Първанов. Извън града - предполагам друго ченге.

    ОтговорИзтриване
  3. Съгласна съм с Оги, че все гледаме да развалим чуждото, а никой не се опитва да направи нещо свястно! Да създаде нещо хубаво. Мъчно ми е... но за съжаление е така!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте,

    наистина много се спекулира с броя на църквите/джамиите и реална им посещаемост..
    За съжаление, все повече се убеждавам, че българите (генерално) са с много къса национална памет.
    Ако не се лъжа, скоро празнувахме 125 години от освобождението (5 вековно) от Османско робство (според някои, просто присъствие). Именно църквите са причина за съхраняването на българщината, за добро или лошо.
    Ще е добре преди някой да ми говори в цифри колко църкви и колко джамии има да научи по-добре историята Българска от книгите, музеите и от старите хора.

    В голяма част от Южна България - исляма се използва не само за съхраяване на "семейни" традиции, но и за създаване на напрежение/насилие и т.н. сред местното население. Ако някой си е правил труда да пътува към Хасково, Димитровград, Кърджали, Момчилград още от колата, ще се запита: "Аз още ли съм в Бълагрия?! Кога минах границата?!?!".

    Ако ли пък реши и да спре и да се поразходи, определено ще се зарадва да чуе БЪЛГАРСКА реч.

    Ако някой му е интересно : нека отиде и до някое малко градче, като Смолян например и да попита за това как миролюбивите мюсюлмани се отнасят към християните и техните празници, и какво е това отношение в обратната посока. За мое щастие, все още там няма сериозни триения на религиозна основа, но ...

    Как се постига това? Моля любопитните сами да разучат не само online, но и чрез други източници - познати, приятели, местно население и т.н.
    Нека тогава разберат до колко сам може да бъде толерантен, и кога главата му вече е наврята в зад...

    Аз лично не съм против различните религии, вярвания, идеали, НО съм против тези обеждения да се използват за създаване на вражди, дискреминация, побойща, убийства...с крайна цел политическа и от там лична облага.

    Ще се радвам, ако се окаже, че съм направил грешно заключение след като вече съм бил по тези места, а и имам роднини там...

    Според моя леля, която е изключителен филилог и историк: "Българите са били едни от най-добрите войни на своето време. Но за съжаление, като че ли мъжествеността им е изчезнала в момента, в който са слезнали от конете."

    ОтговорИзтриване
  5. Аз също съм против ползването на такова напрежение за лични цели. Служил съм в Западните Родопи и имам от там много познати и иприятели българомохамедани, последните 1-2 години правя дълги разходки из Източните Родопи и виждам хората, говорил съм с тях, давали са ми подслон...
    Да, с този строеж някой си чеше политическата краста, но и да - със преекспонирането му пък сега друг прави същото. Дали ще има още джамии или църкви, тук или където и да е, ми е все тая. Да строй кой, където иска. Дразни ме това, че и от тези неща почнаха да се създават напрежения и да се трупат дивиденти.
    Това, което правиме тук не ни прави чест, както това което правят мохамеданите някъде другаде из България, не им прави чест на тях. Но в днешно време...чест е празна дума...

    ОтговорИзтриване
  6. Привет Оги,

    относно честта:

    Според мен хората определят времето, а не обратното...

    ОтговорИзтриване
  7. Обсъжданата петиция ми е добре позната и е олицетворение на простотията на "втората по интелигентност нация в света". Фактически грешки, алогични съждения, смешна патетика - всичко това обединено в един пубертетски стил.
    Специално искам да обърна внимание, че родните патриоти (които, както е известно, са най-партиотичните патриоти в световното патриотство) нямат достатъчно мозък, за да разсъдят, че точно от гледна точка на сигурността на държавата, ще е по-добре всячески да се съдейства на построяването и функционирането на този мюсюлмански център в София - защото тогава преподавнето (и изобщо цялата дейност в него) ще бъдат под стриктен контрол и ще има предпоставки евентуалните фундаменталистки елементи лесно да бъдат ликвидирани или потискани. Докато - забрани ли се построяването - ислям пак ще се преподава - само че - по мазета и тавани - и - какъв точно ислям ще се преподава и от кого точно ще се преподава - светската държава вече няма да може да контролира.
    Пък това че сме православни разбира се е безумно твърдение; без съмнение, всичко, което знае за християнството по-голямата част от тези 82.6% български граждани, които са се самоопределили като православни при последното преброяване, е че по Коледа и Великден се почива по няколко дни.

    ОтговорИзтриване
  8. "относно честта:

    Според мен хората определят времето, а не обратното..."

    Само дето, ние явно сме неподходящи хора в може би неподходящо време. XX-ти век отмина, XIX-ти съвсем отдавна свърши. Като не ни се живее в ново време направо да умираме или поне да не говорим за глобалното село, глобализацията, обединените нации, обединена европа, глобалната криза, единна валута и други неща дето се превеждат буквално от новините на CNN и си ги говорим за да сме модни или начетени... Ако ще си говорим за етноси, нации и държави, да станем пак българи, да се качим отново на конете и да си отидем в Монголия. Турци, цигани, арменци не са прости и няма да им се занимава с някаква пустиня, така че там ще сме си един чист и необременен (разбирай прост)племенен народ.
    Та като го искат това последното всички, защо никой не го прави, ъ?

    ОтговорИзтриване

Аз споделих моето мнение. Искам, и ще е приятно да чуя и твоето. Оги

За кръглите коли...

Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...