ноември 24, 2008

Белият балет

Ей, чакахме го тоя сняг. Но нали вали на изток от Калотина, беше изненада за всички. Сериозно, и аз бях шокиран.
Хубаво бе, че прекарах почивните дни далеч от София и с почти пролетно време и се подготвих психически. Понеделник сутрин изпих кафето с дълбокомислен поглед взрян в побелелите покриви, загасих поредната си закуска и обух високите обувки. И бодро закрачих по Несторов - разбирай Гешов. Хехеееееееее, ех де. Ма то ходенето на работа можело и забавно да бъде. Ма, то лъзгаво, бе... И нанагорно... Их дееба. Когато стигнах "Цар Борис" бях като дебютант на Еверест. Неимоверно щастлив и потен, но без сериозни наранявания.
- Ей сега ще изкочат, отнякъде - мислех си през целия път. Но не ги видях, де. Ще кажете, че си въобразявам, но бога ми няма кога друг път. Сега са излезли по улиците и дебнат за нови таланти. Не "Денсинг Старс Трек"-овете. Агентите на цирк Балкански. Сега с новия сняг и лед изгряват звездите на вишата акробатика - от малките деца, горди със свойте майки, през ученички достойни за Московския балет, до най-опитните, ерудирани и вече примирили се пенсионери. Те последните, смятат тази зима може би за последен сезон и много се стараят да не изпуснат шанса си и гипса. За разлика от мен и останалите участници в надпреварата за нови таланти в акробатиката, които залагаме на традиционното и караме на класическа програма, пенсинерите в желанието си да впечатлят цирковите съгледвачи правят уникални номера. Само тази зима и само сега, можем да видим: Баланс върху лед на баба с летни гуменетки и две, повтарям ДВЕ 10 литрови туби вода. Дядо с очила и куче на едната страна и бастун на другата. Дядото с шлифера и различните обувки, който се разбъркват и трябва да познаем коя, коя е. Могъщата лелка камикадзе и автомобилите, пресичаща на червено и нямаща шанс да стигне другия тротоар без да се хлъзне. Бабата с четри годишната си вничка, която на всеки 2 метра пада, пее и кълне, а детето обикаля около нея и крещи от кеф. И други такива самородни таланти.
Аз се съсредотичих, концентрирах и мобилизирах. Леда го финтирах от единия до другия край на тротоара. Тук прескоча, там приплъзна, абе класа. Не за цирка, направо за белия балет си бях. Що не бяхте там да видите... Ми не може да се опише. Красотата. И аз звяра. Няма такива думи. Тук искам да кажа, че това българите са много странно нещо. В смисъл, имаше някакъв фал. Аз правя изкуство по леда, а една бабка ме издебва и се опитва да ме спъне с бастуна си. Ебе, грозна работа. Не бяхте там, така че не казвайте, че се опитвала да се подпре на бастуна си. Не се или не успя. да остане права и да ме спъне... Отидох на работа горд от себе си и обувките си.
Но знам, че в Реал няма да ме вземат. Подозирам, че и пенсионерите нямат големи шансове за цирк "Балкански". Знам също, че тротоарите се чистят от сняг и лед от етажните собствености. Но Гешов, алеята на Борис и още 1000 такива места на кой са отговорност, незнам. Не го знае и бабата от 2 стая на Травматологията в Пирогов. И както й е казал доктора на визитацията:
- Ма ти си си виновна, бе бабе... На къде тръгна в това време... Борисово...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Аз споделих моето мнение. Искам, и ще е приятно да чуя и твоето. Оги

За кръглите коли...

Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...