ноември 05, 2008

Социализация на задници

Ех, разкопаха го Стамболийски. Не истинския, булеварда. Той онзи така се върти в гроба завалията, че и него е добре да го по разкопаят малко. "Булеварда разкопаха, трамвая спряха, мила моя майно льо", както се пееше в една стара песен. И днес волю - неволю от центъра реших да хвана маршрутка. Не съм го правил от месец, откак спрях да ходя до Младост... Но пък до Младост беше лесно. Качвам се в полупразната кола, сядам отзад с тапите в ушите и слизам почти на крайна дестинация. Сега обаче до шофьора, плътно допрян до няколко задника. Социализират се гъзовете...
Ако трябва да сме в духа на писанието за кръглите коли, веднага мога да заключа, отсека и докажа -маршрутките трябва да са триъгълни. И веднага вадя три довода.
1. Друго си е да засечеш друга кола като леко мушнеш ъгълче (острия, задължително остър ъгъл между катета и хипотенузата) пред нея. И после да ти гледат голямата хипотенуза и псуват.
2. Още по голям кеф е да пуснеш пасажера по ъглополовящата. Още повече, че центъра на ъглополовящите е и център на кръг-лите идиоти на който ни правят. В триъгълна маршрутка има два идеални ъгъла където да се изсипват всички на завоите и безметежно пространство където пасажерите да описват окръжности.
3. Триъгълната кола най ще отива на манталитета и външния вид на шофьорите си - абсолютни тъпоъгълници. Вписват се идеалллно.
Дотук с приликите и разликите с триъгълниците. Мен ми е по скоро чудно защо няма прилики между маршрутките и градския транспорт. За приликите между таксиметровите шофьори и тези на маршрутка може да се пише много. Аз знам само, че ако таксиджиите са хванали Господ за шлифера и възвестяват справедливост и силата на Божия гняв, то шофьорите на маршрутки са Архангелите на Апокалипсиса. Конниците на пришествието, възвестителите на Армагедона. Това най-вече заради мащабите и количествата с които работят.
Но това което днес ми направи лошо впечатление докато се возех с Чичака с Главно Б и малко х е, че никъде няма описание на фирмата стопанисваща линията. Нямаше телефон, сайт или лице с което да се свържеш за нередност, препоръка или не дай си (няма такъв прецедент, а като гледам няма и да има) ПОХВАЛА. Никъде, поне като в такситата не видях име на шофьора, от кое село е и какъв камион е карал преди. Няма... Няма контрол, няма отношение. Знам, че хората се возят с тях защото е сравнително бързо, евтино и "удобно". Макар с тези задръствания вече да не е по бързо от колкото пеша, евтино да, но къде ти е билетчето - застраховка, ако стане нещо КОМПАНИЯТА (обикновено ЕТ) не поема отговорност или каквото и да е, а за удобно... Ми казах, не ща да ми се социализира задника или аз да се чувствам такъв. По лошо, наврян в кучия гъз. А на пичовете им раздали телефони, и няма грам срам или някакви такива нормални усещания, та крещи по него - "Пешо бе, кой е с 15-ката, мина пред мен ще ми земе хората, не сам напра'ил и 50 лв. Празен карам"... А отзад още маааааааксимум за един-двама и никой с билетче. Е, последния идиот от село да хвана за един курс да се повози, пак ще слезе обиден. От отношение, шум и дискомфорт. Но нейсе, ние българите сме непукисти... Не знаеш някой ден няма ли да се наложи ТИ да подкараш маршрутка. Затова трябва разбиране. Но най вече респект. Хората се респектират като си простоватичък, но целеустремен. И мен ме кефи, но не е нужно да ходя да уча на West, та да знам че когато искам с мен добре да се отнасят и аз трябва да бъда добър към другите...И това се чудя ние българите, хора ли сме или шофьори на маршрутка...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Аз споделих моето мнение. Искам, и ще е приятно да чуя и твоето. Оги

За кръглите коли...

Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...