септември 30, 2009

Любими манджи за любими хора

Вчера сутринта денят ми започна с урока по история на Бареков от Сидеров. Определено Бареков има нужда от допълнителни уроци по история, макар да е специалист по всичко. Но, бе абсолютно абсурдно председателя на националистическа партия да обяснява как не е нормално да има такава, просто защото е мюсюлманска. Ок, по конституция не може да има такова нещо и никой не иска. Но пак по конституция, не само в името и в действията на никоя партия не може да има насаждане на верска или друга дискриманиция, нещо което Атака открито прави, но никой не я санкционира или смята това за ненормално.
Днес Бареков беше на мястото на събитието и след обстоен анализ на намерените книги е сезирал полицията в района за неканоничен Коран. Както казахме той е специалист по всичко и такъв анализ не би бил проблем за него. Проблем му е отвреме на време, че не е журналист в нормалния смисъл на думата - т.е. не задава въпроси, а отговори. Та седи той в центъра на събитията и обяснява как се създава етническо напрежение, а отзад една баба го гледа стреснато и не знае за какво говори. Все пак народа гладен не трябва да се държи и той му дава любимата манджа - конфронтацията.
Та и аз като бабата гледам и се чудя за какво говори този напет (от известно време) младеж. Отитвам се да си спомня от всичките пъти дето съм бил в Родопите или Делиормана, къде точно съм го видял или усетил това етническо и верско напрежение. Дали, когато като съм закъсвал вечер и са ми предлагали подслон и храна. Или когато съм питал за пътя за ме пратили нанякъде на турски. Дали са отказали по нощите да станат и да ми помогнат. Явно съм бил в друга България... Не тази от новините. И определено не тази от парламента. Защо ли, си спомням как като войник в Ракитовско, помаците се качваха горе в дълбокия сняг, да ме проверят жив ли съм, да ми донесът храна и новини. И как заедно празнувахме и Рамазан и Коледа. Определено съм в друга България.
А като заговорихме за конституция, малко преди чл. 11 дето се говори за партиите има и един друг -чл.6-ти, но да не задълбаваме. Ние сме държава на партиите и техните лидери, не на граждани. Все пак те готвят любимите манджи за нас любимите хора...

3 коментара:

  1. Точен текст. Настина помаците са толкова радушни и гостоприемни хорица, че дори не можем да осъзнаем цялата тяхна добрина.
    За Атака, обаче не съм съгласен, че практикува "насаждане на верска или друга дискриманиция". Оги, ето ти сайта на Атака: http://www.ataka.bg/ , покажи ми къде има дискриминация.

    ОтговорИзтриване
  2. Оги, не искам да ти се меся в живота, но не мислиш ли, че малко прекаляваш с телевизията.

    ОтговорИзтриване
  3. :) Нямам телевизор... Може би затова в редките моменти, когато това нещо ме облъчи, толкова много се впечатлявам

    ОтговорИзтриване

Аз споделих моето мнение. Искам, и ще е приятно да чуя и твоето. Оги

За кръглите коли...

Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...