март 12, 2009

Аз съм българин...

Независимо къде си роден, дори да имаш само капка българска кръв, то ти си българин. Няма значение дали живееш в столицата, малкото село или в чужбина. Да си българин е трудно и уникално. Не всеки може да бъде такъв. Ето за пример македонците... Не издържаха. Предадоха се. Предадоха и българското. В тях. Предците ми избягали от там преди век, но аз съм българин. И се гордея се с това.
Да си българин е особена принадлежност и чуство. Понякога чуството е за вина, но пак примесена с гордост.
Българина ще оцелее на всякъде по света. Да си българин е много яко.
Аз съм българин. Мога да изтискам от паста за зъби малко повече от колкото има, навивайки края и. Мога и да се къпя с един шамплоан, поне месец след като е свършил.
Аз съм българин, и защитавам българското, но не искам да ходя в казармата. Не искам и да живея в тази страна.
Аз съм българин и мога да отида до Испания или Австрия, да обиколя магазините, и да се върна духовно богат и горд, че съм разгледал всички витрини.
Аз съм българин и мога да отида и в Тайланд, като на края на първата седмица персонала на хотела, ще използва изрази като "Майка ти", "Българи, юнаци" и "Стоичков".
Аз съм българин, и мога ако искам да не пия ракия. Ама въобще, да не пия. Никаква ракия, докато не свърши вносния алкохол с който черпят.
Аз съм българин и мога да псувам кмета за състоянието на улиците. Докато го псувам, карам като Фитипалди и после ремонта на колата се точи месеци.
Аз съм българин и когато вдигнат цената на хляба излизам да протестирам. След протеста изпивам парите за хляб за следващия месец. За мен бирата е течна баничка.
Аз съм българин и мога да пуша в салона за непушачи. Мога да си купувам пиене в деня преди изборите. Мога да избирам пиейки. Мога да пуша, докато пия, мога да пуша докато ям. Ям докато пия - т.е. мезя.
Аз съм българин. Цял живот мога да мечтая за Мерцедес S класа, да имам, да видя, да пипна. И като я видя на улицата и я пипна да остане резка от ключове по боята.
Аз съм българин. Аз мога да съм у дома навсякъде. Мога да побългаря всеки инструмент или машина.
Аз съм българин и винаги мога да си докарам тен по време на болничен.
Аз съм българин и зная къде на битака да си купя швейцарски часовник. Мога и да продам за 10 лв.
Аз съм българин и знам много народни и възрожденски песни, но ги пея само, когато съм на маса или под нея пиян.
Аз съм българин и затова мога цяла вечер в дискотеката да танцувам с красиви момичета. А сутринта да си тръгна с най-грозната, защото е добър човек. Оправна. Може да измие чиниите, да изпере, да изглади.
Аз съм българин и винаги ставам на крака, когато чуя химна. Мога да пригласям само на припева и само по време на футболен мач.
На всеки мач на националния отбор аз съм българин преди всичко. След мача те не са българи.
Аз съм българин и много пикая. Пикая в къщи, в бара след третата бира, пикая край пътя, на магистралата, във тоалетната на влака. Нали е забранено, къде другаде да пуша.
Аз съм българин и мога да карам през ноща без фарове. За да не ме хване КАТ, че съм пиян.
Аз съм българин и мога да пиша с един пръст по клавиатурата. На латиница.
Аз съм българин и мога всичко да оправя и ремонтирам. Ако след втория юмрук не се оправи, ритам го веднъж и проработва.
Аз съм българин и затова на моята шофорска книжка съм с възрожденска брада. Стилът и зависи от броя на кафетата за полицаите.
Аз съм българин и обичам планините, полята, реките български. Обичам да ги гледам от колата или влака. Обичам и БДЖ-то. Няма друго такова БДЖ по света.
Аз съм българин и винаги мога да си вкарам кола от Германия. Ако трябва да изнасям, винаги мога да подаря танк на някой македонец.
Аз съм българин и мога да ползвам Windows безплатно. Ако се повреди, винаги мога да взема друг лицензен ключ от приятел.
Аз съм българин и пазя природата. Прибирам боклука в раницата. За който няма раница се поставят кошчета за боклук в планините и по "девствените" плажове, около които се изграждат почивни и СПА комплекси. Да си отговорен е изморително.
Аз съм българин и обичам животните. Винаги каня на празниците я прасенце, я пиле, я някое аганце.
Аз съм българин и зная "Аз съм българче" цялото. До втори клас. След това "Българи юнаци" е достатъчно за индентифициране на националната ми принадлежност.
Аз съм българин и съм горд с това.
Най съм горд от факта, че съм горд.
Все пак аз, както казах, съм българин...

8 коментара:

  1. Материала е по скеч на Комеди Клуб...

    ОтговорИзтриване
  2. Анонименмарт 12, 2009

    Да си българин- това, разбира се, е една голяма заслуга. Извоювал сте си я преди да сте бил роден.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонименмарт 12, 2009

    Блазе ти! Аз пък се оказах жалка непатриотка, щото не викам за българин в мач срещу мой любимец. Ама като гледам теб какви грижи те гонят, май трябваше да напиша "блазе ми".
    Хубаво е това, което си написал, Оги! За съжаление повечето българи се втренчват повече в правата, отколкото в задълженията си, а за мен е още по-тъжно, че произведения на изкуството ни, исторически паметници и талантливи българи - независимо с какво се занимават - са предимно обругавани или пък непознати. Но пък аз си пазя моята градинка и се надявам, че всеки си я има.

    ОтговорИзтриване
  4. Анонименмарт 12, 2009

    Хубаво е това...Аз, въпреки всичките мизерии тук все пак се радвам, че съм българка. Жалко, че все по-малко съм сигурна, че ще бъда българка в България

    ОтговорИзтриване
  5. Анонименмай 13, 2009

    http://www.facebook.com/profile.php?id=1673677692&ref=nf

    ОтговорИзтриване
  6. zdr.ogi!iskam da te popitam,naistina li si gord balgarin ili prosto si se primiril s fakta ,4e si takav?...makar ,4e toq vapros mai go zadavam pove4e na sebesi,otkolkoto na teb.NO da ti kaja 4estno i az sam gorda ,4e sam balgarka.mnogo mi haresa napisanoto ot tebe.GORDEI SE ,ima za kakvo.

    ОтговорИзтриване
  7. Макар и иронични нещата изброени тук могат да бъдат обект на гордост, но за да си горд, че си българин трябва да се акцентира на истинските ценност, които притежаваме.
    Аз лично понякога съм горд, понякога съм доволен от факта, че съм българин. Понякога съм обиден от този факт...
    По скоро гледам националната идентичност, като нещо което си отива... Нали преди всичко и най-вече сме хора...

    ОтговорИзтриване
  8. Анонименмарт 09, 2010

    аз пък неискам да съм българин искам да съм циганин албанец или някъкъв друг но не искам да съм българин нас само ни мачкат разни пожарникари и всякъкви други педераси

    ОтговорИзтриване

Аз споделих моето мнение. Искам, и ще е приятно да чуя и твоето. Оги

За кръглите коли...

Гледайки как колегата паркира преди малко и под въздействието на темата от вчерашния тийм билдинг се замислих защо аджаба колите са правоъгъ...